علائم، علت و روش های درمان دکتر فهیم باغبان

سیگار کشیدن میتواند گردش خون و اکسیژنرسانی به دیسکهای بین مهرههای ستون فقرات را محدود کند و باعث تحلیل رفتن سریعتر آنها و ایجاد کمر درد شود. افرادی که سایر عوامل خطر ابتلا به کمر درد را دارند بهتر است عادت سیگار کشیدن را ترک کنند. ورزش منظم: برای حمایت از ستون فقرات روی تمریناتی تمرکز کنید که عضلات پشت و شکم را تقویت میکنند. پیاده روی روزانه یک راه بسیار خوب برای دیسک کمر است، بدون اینکه فشار بیشتری به ستون فقرات وارد کند و باعث تشدید علائم دردناک شود. اگر این آزمایش بالا آوردن پا باعث ایجاد کمر درد شود، ممکن است پزشک به دیسک فتق مشکوک شود. اگر درد بیمار شدید باشد، طی دو یا سه ماه برطرف نشود و با درمانهای غیر جراحی بهبود نیابد، ممکن است انواع تصویربرداری تشخیصی برای بیمار تجویز شوند. کمر درد معمولاً طی چند هفته یا چند ماه بهبود مییابد. فرد هر چند وقت یکبار ورزش میکند؟ بررسی عادات خواب: به عنوان یک قاعده کلی، از بیمار سوال میشود که چند ساعت میخوابد؟

روی آنها اثر بگذارد، بیماران سوختگی هستند. قبل از شروع معاینه فیزیکی، از بیمار خواسته میشود تا اطلاعات مربوط به علائم و سابقه پزشکی خود را ارائه دهد. وضعیت نامناسب: نشستن یا ایستادن مرتب و شانههای خود را به جلو خمیده کردن، هسته داخلی هر دیسک را به سمت بیرون به حلقه غضروف بیرونی فشار می دهد. به عنوان مثال، آیا شغل او مستلزم نشستن پشت میز یا ایستادن روی خط مونتاژ برای مدت زمان طولانی است؟ رانندگی طولانی مدت: نشستن طولانی مدت و تکانهای مکرر ماشین، باعث میشود فشار بیشتری به ستون فقرات وارد شود. لمس کردن: پزشک هرگونه اسپاسم عضلانی یا تنگی کانال، نواحی حساس به لمس یا ناهنجاریهای مفصلی که با لمس کردن در امتداد کمر احساس میشود را پیدا میکند. کار پشت میز در تمام طول روز هم میتواند به کمر درد منجر شود، به ویژه به دلیل وضعیت بد بدن یا نشستن روی صندلیهایی که به خوبی از پشت حمایت نمیکنند. نتایج مطالعات در مورد اینکه این وسیله مقدار آندورفین (endorphins) بالا میبرد ضد و نقیض است (آندورفین ماده شیمیائی طبیعی بدن است که احساس درد را از بین می برد). از دیگر بیماریهایی که فیزیوتراپی میتواند روی آنها اثر بگذارد، بیماران سوختگی هستند. همچنین ممکن است برای تعیین عدم قرارگیری صحیح مهرهها بر روی هم یا رشد بیش از حد مفصل در ستون فقرات یا مشکلات مربوط به بافت، تاندون، اعصاب و رگهای خونی استفاده شود.

تاندون کشکک زانو ممکن است در اثر استفاده بیش از حد ملتهب شود که این اتفاق در کسانی که می دوند، دوچرخه سواری میکنند یا در ورزشهایی که شامل حرکات تکراری است شرکت میکنند، بسیار رایج است. 4. درد پاتلا: درد پاتلا یا زانوپروانه، درد در ناحیه پشت پاتلا (اصطبل زانو) است که معمولاً در زنان جوان و ورزشکاران رخ می دهد. در برخی از موارد پزشکان میدانند که چه چیزی باعث کمر درد میشود اما دقیقاً در مکانی که درد رخ میدهد نیست، بنابراین برای تعیین منبع درد به طور مشخص از یک آزمایش تصویربرداری استفاده میشود. متوجه علائمی مانند درد شدید، تورم، تب، گرما و قرمزی می شوید که نمی گذارد شما بازوی خود را حرکت دهید. به عنوان مثال، اگر نشستن طولانی در ماشین یا پشت میز کار درد را شدیدتر میکند، بهتر است هر بیست دقیقه یکبار از جای خود بلند شده، کمی راه بروید و یا حرکات آسان کششی انجام دهید. اگر آرتروز آرنج ادامه زندگی روزمره را برای شما مشکل می کند یا درد زیادی ایجاد می کند و حرکت را محدود می کند، جایگزینی آرنج مصنوعی می تواند گزینه ی خوبی باشد. استفاده بیش از حد می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟2001 وزن بیش از حد می تواند درد کمر را بدتر کند. تست بالا آوردن پا: از بیمار خواسته میشود به پشت دراز بکشد و یک پا را تا حد ممکن بلند و صاف بالا بیاورد. به عنوان پایه و اساس فرایند تشخیص، بیمار شرح مفصلی از علائم و تاریخچه پزشکی را ارائه میدهد. سی تی اسکن / میلوگرام: تصویری مقطعی از ستون فقرات ارائه میدهد. گاهی اوقات میلوگرام به طور همزمان با سی تی اسکن انجام میشود که در آن، برای برجسته سازی ساختارهای ستون فقرات در اطراف ریشههای عصب، رنگ تزریق میشود که باعث ایجاد وضوح بیشتری در فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ تصویر خواهد شد. در سی تی اسکن (توموگرافی رایانهای) اشعه ایکس از طریق ستون فقرات ارسال میشود، که رایانه آن را میگیرد و به شکل یک تصویر سه بعدی در میآید. اسکن استخوان: میتواند تومورهای استخوانی یا شکستگیهای فشاری ناشی از پوکی استخوان را تشخیص دهد که در این روش یک ماده رادیواکتیو یا ردیاب به داخل ورید تزریق میشود. تزریق استروئید اپیدورال: این روش شامل تزریق یک استروئید به طور مستقیم به قسمت خارجی غشای دورال (پوشش احاطه کننده نخاع) است که در آن برای هدایت سوزن به ناحیه صحیح، از اشعه ایکس زنده به نام فلوروسکوپی استفاده میشود. این فعالیتها برای جستجوی موقعیتهایی که باعث بدتر شدن یا بازآفرینی درد میشوند و همچنین بررسی برخی از حرکاتی که در صورت وجود مشکل محدود میشوند، انجام میگیرند. ​​​!