آنچه باید در مورد نوع ویروس کووید-19 omicron که در منطقه خلیج یافت می شود بدانید



مقامات روز چهارشنبه تایید کردند که اولین مورد کووید-19 در ایالات متحده ناشی از نوع نگران کننده omcron ویروس کرونا که باعث بیماری کشنده تنفسی می شود در یک بیمار سانفرانسیسکو تایید شد.

این همون چیزیه که باید بدونید:

س چه زمانی بیمار بیمار شد؟

به بیمار ساکن سانفرانسیسکو است که در 22 نوامبر از آفریقای جنوبی به این شهر بازگشت. پس از بازگشت، بیمار علائم کووید-19 را احساس کرد، در 28 و 29 نوامبر آزمایش ویروس انجام شد و اوایل به عنوان نوع omicron تایید شد. صبح چهارشنبه.

س آیا بیمار واکسینه شده است؟

به بیمار به طور کامل با تزریق مدرنا واکسینه شده بود و هنوز شش ماه از آن زمان برای تجویز دوز تقویت کننده نگذشته بود.

س چه چیز دیگری در مورد بیمار می دانیم؟

به مقامات سن یا جنسیت بیمار را فاش نکردند و دلیل آن لزوم حفظ حریم خصوصی است.

س بیمار چقدر بیمار است؟

به مقامات بهداشتی سانفرانسیسکو گفتند که بیمار علائم خفیفی را تجربه می کند و به نظر می رسد در حال بهبود است.

س چرا این نوع آنقدر نگران کننده است؟

به سازمان جهانی بهداشت روز جمعه پس از آنکه مقامات آفریقای جنوبی افزایش شدید عفونت‌های مربوط به نوع جدید را گزارش کردند که دارای تعداد غیرمعمولی جهش است که می‌تواند بر سرعت انتشار و شدت بیماری تأثیر بگذارد، از Omicron به عنوان یک نوع نگران کننده نام برد. علل و اثربخشی واکسن های ضد آن هیچ یک از این احتمالات هنوز مشخص نیست.

س برای جلوگیری از شیوع امیکرون چه اقداماتی انجام می شود؟

به مقامات بهداشتی سانفرانسیسکو گفتند که بیمار خود را ایزوله کرده و با تماس با افراد نزدیک همکاری می کند، افرادی که در طول دوره ای که بیمار ممکن است عفونی باشد به مدت 15 دقیقه یا بیشتر در فاصله دو متری فرد قرار داشته اند. به آن مخاطبین گفته شده است که آزمایش شوند، اما هیچ مورد دیگری تاکنون شناسایی نشده است.

س اگر بیمار سانفرانسیسکو به طور کامل واکسینه شده بود و قرار نبود تقویت کننده دریافت کند، آیا این بدان معنی است که واکسن ها کار نمی کنند؟

به مقامات بهداشتی می گویند هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا واکسن ها در برابر نوع omicron مؤثر هستند یا خیر، اما آنها همچنان معتقدند که بهترین دفاع در برابر ویروس هستند و همه را تشویق می کنند واکسن بزنند یا در صورت لزوم واکسن تقویتی دریافت کنند و از ماسک های صورت استفاده کنند. فضاهای عمومی سرپوشیده دکتر مارک غالی، وزیر بهداشت و خدمات انسانی روز چهارشنبه گفت که علائم خفیف بیمار سانفرانسیسکو ارزش واکسن ها را نشان می دهد.

س آیا دولت هفته گذشته سفر را محدود نکرد تا این نوع از کشور خارج نشود؟