نیجریه یک مورد از نوع omicron را از اکتبر شناسایی کرد: NPR


ماه گذشته در ابوجا، نیجریه، مردی واکسن کروناویروس AstraZeneca را دریافت کرد. مؤسسه ملی بهداشت عمومی این کشور روز چهارشنبه گفت که نیجریه اولین مورد از نوع omcron ویروس کرونا را در نمونه‌ای که در ماه اکتبر جمع‌آوری شده بود، کشف کرد، هفته‌ها قبل از اینکه آفریقای جنوبی هفته گذشته درباره این نوع ویروس به جهان هشدار دهد.

Gbemiga Olamikan / AP


کپشن را پنهان کنید

امضای سوئیچ

Gbemiga Olamikan / AP


ماه گذشته در ابوجا، نیجریه، مردی واکسن کروناویروس AstraZeneca را دریافت کرد. مؤسسه ملی بهداشت عمومی این کشور روز چهارشنبه گفت که نیجریه اولین مورد از نوع omcron ویروس کرونا را در نمونه‌ای که در ماه اکتبر جمع‌آوری شده بود، کشف کرد، هفته‌ها قبل از اینکه آفریقای جنوبی هفته گذشته درباره این نوع ویروس به جهان هشدار دهد.

Gbemiga Olamikan / AP

مؤسسه ملی بهداشت عمومی این کشور روز چهارشنبه گفت که نیجریه اولین مورد از نوع omcron ویروس کرونا را در نمونه‌ای که در ماه اکتبر جمع‌آوری شده بود، کشف کرد، هفته‌ها قبل از اینکه آفریقای جنوبی هفته گذشته درباره این نوع ویروس به جهان هشدار دهد.

از زمانی که دانشمندان در جنوب آفریقا آن را کشف و گزارش کردند، این اولین کشور غرب آفریقا است که نوع Omicron را ثبت کرده است، و به فهرست نزدیک به 20 کشوری که این گونه ثبت شده است، اضافه می شود که منجر به ممنوعیت سفر در سراسر جهان می شود.

بر اساس بیانیه مرکز کنترل بیماری نیجریه که توسط مدیر عامل این مرکز منتشر شد، توالی ژنومی موارد مثبت COVID-19 در بین مسافران بین‌المللی ورودی، مورد omicron را تأیید کرد که به اکتبر بازمی‌گردد. نیجریه همچنین دو مورد از نوع omicron را در بین مسافرانی که هفته گذشته از آفریقای جنوبی وارد شده بودند، پیدا کرد.

دکتر ایفدایو ادتیفا، مدیر کل CDC نیجریه، گفت: «توالی گذشته نگر موارد تأیید شده قبلی در بین مسافران به نیجریه نیز یک نوع omcron را در بین نمونه‌های جمع‌آوری‌شده در اکتبر 2021 نشان داد.

چیزهای زیادی در مورد گزینه جدید ناشناخته باقی مانده است، از جمله اینکه آیا این گزینه مسری تر است، همانطور که برخی مقامات بهداشتی مشکوک هستند، آیا این گزینه افراد را به شدت بیمار می کند، و اینکه آیا می تواند با واکسن تداخل داشته باشد یا خیر.

CDC نیجریه از ایالت های این کشور و عموم مردم خواسته است تا هوشیار باشند و در میان ترس از اینکه ظرفیت پایین نیجریه می تواند به بزرگترین چالش در مواجهه با گزینه جدید تبدیل شود، خواستار بهبود آزمایش شده است.

آزمایش برای ویروس در بسیاری از ایالت ها و حتی در پایتخت ابوجا کمیاب است. به عنوان مثال، در برخی از مناطق کوجا، حومه ابوجا، موسی احمد، یک مقام بهداشتی، به آسوشیتدپرس گفت که برای چندین هفته هیچ کس برای ویروس آزمایش نشده است.

کشف نوع omicron در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا با 206 میلیون نفر همزمان با الزام جدید نیجریه مبنی بر اینکه همه کارمندان دولت فدرال باید در 72 ساعت گذشته واکسینه شوند یا نتیجه آزمایش COVID-19 منفی داشته باشند.

با توجه به اجرایی شدن دستور تهیه واکسن از روز چهارشنبه، صحنه‌های آشفته‌ای در چندین اداره پایتخت به وقوع پیوست که مقامات دولتی بدون کارت واکسیناسیون یا آزمایش PCR منفی توسط ماموران امنیتی رد شدند.

بسیاری از کارکنان و کارکنان امنیتی ماسک نداشتند.

Adewunmi Emaruwa، استراتژیست ارشد در شرکت مشاوره Gatefield واقع در ابوجا، گفت: «دولت‌ها باید در ترویج داستان‌هایی درباره ایمنی، اثربخشی واکسن‌ها و تأثیر گسترده‌تر استفاده ضعیف از واکسن بر سلامت سرمایه‌گذاری کنند. اگر کارمندان دولت به این مسائل متقاعد شوند، طبیعتاً مدافعان مؤثرتری از رای دهندگان خود هستند.»

در سرتاسر نیجریه، اخبار مربوط به نوع omicron، که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است خطر “بسیار بالا” دارد، نگرانی‌ها را در مورد همه‌گیری کووید-19 ایجاد کرده است.

در فرودگاه لاگوس، بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی نیجریه، مقامات اصرار داشتند که مسافران باید روی قفسه‌ها ماسک بزنند، اگرچه توجه زیادی به بسیاری دیگر که پروتکل‌های بهداشتی را در فرودگاه و شهر نقض می‌کنند، نمی‌شود.

نیجریه – با 214,218 عفونت تایید شده، از جمله نزدیک به 3,000 مرگ – توصیه های سفر را به روز کرده است و به مسافران خارجی دستور داده است 48 ساعت قبل از سفر به کشور آزمایش PCR و دو آزمایش دیگر دو روز و هفت روز پس از ورود انجام دهند. بین المللی های ورودی نیز باید به مدت هفت روز در انزوا باشند.

در میان نگرانی های جهانی در مورد گزینه omicron، مدیر عامل CDC نیجریه به خبرنگاران گفت که این کشور برای مقابله با بحران در حال ظهور آماده است.

او گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا نظارت مستمر، به‌ویژه برای مسافران ورودی را تقویت کنیم، و همچنین تلاش می‌کنیم آزمایش‌ها (از جمله در مرزهای زمینی) را افزایش دهیم.

از زمان ظهور گزینه omicron، بسیاری از کشورها سفر از بسیاری از کشورها، به ویژه از آفریقای جنوبی را ممنوع کرده اند. اما این اقدام به طور گسترده توسط بسیاری از جمله سیریل رامافوس، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، که در حال حاضر برای یک سفر دو روزه در نیجریه به سر می برد، محکوم شده است.

بیشتر در غرب این قاره، لیبریا نظارت در امتداد مرزهای خود مستقر کرده و پرسنل بهداشتی را در آمادگی کامل رزمی قرار داده است، اگرچه هیچ موردی از نوع omicron در آنجا گزارش نشده است.

ویلهلمینا جالا، وزیر بهداشت لیبریا از شهروندان خواست اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند اما وحشت نکنند. او از آنها خواست تا از کمپین واکسیناسیون استفاده کنند.

او گفت: «اگر برای جنگ آماده نباشید، نمی‌توانید به جنگ بروید. “و آمادگی ما برای این جنگ علیه کووید-19 – چه آلفا، چه دلتا و چه اومیکرون – این است که با ضربه ای به دست شما حداقل از خود دفاع کنیم… بنابراین ما فقط می خواهیم هشداری را افزایش دهیم.”