کلانتر ویلانووا از ارائه‌دهنده تست ویروس کرونا برای ارتباط ادعایی با چین استفاده نخواهد کرد



کلانتر شهرستان لس آنجلس، الکس ویلانووا، روز دوشنبه گفت که اداره او دیگر از ارائه‌دهنده تست کرونای این شهرستان به دلیل نگرانی‌ها در مورد روابط ادعایی این شرکت با دولت چین استفاده نخواهد کرد.

ویلانووا در نامه ای به هیئت ناظران گفت که FBI هفته گذشته با او تماس گرفت و یک جلسه توجیهی یک روز پس از عید شکرگزاری برگزار کرد تا “خطرات جدی مربوط به اجازه دادن به Fulgent برای انجام آزمایشات کووید-19” را در مورد کارمندان شهرستان بیان کند.

ویلانووا گفت که داده‌های DNA به‌دست‌آمده «تضمین نمی‌شود که توسط دولت‌های خارجی ایمن و محافظت شود» و FBI توصیه کرده است که این اطلاعات می‌تواند با چین به اشتراک گذاشته شود. او در این نامه گفت که Fulgent Genetics “پیوندهای قوی” با شرکت های چینی فناوری و ژنومیک دارد، اما به این موضوع پرداخته است که این پیوندها چیست.

ویلانووا گفت که همراه با دادستان و مدیر اجرایی منطقه در یک جلسه توجیهی در دفتر FBI در لس آنجلس شرکت کرده است. سخنگوی FBI وقتی از او خواسته شد آنچه را که در جلسه مورد بحث قرار گرفته است تأیید کند، از اظهار نظر خودداری کرد.

شیلا کوئل، ناظر شهرستان لس آنجلس، گفت که او از طریق پیامک به جلسه توجیهی دعوت شده بود، اما نتوانست در آن شرکت کند زیرا برای روز شکرگزاری خارج از شهر بود.

او گفت: “از آنچه من در جلسه توجیهی شنیدم، هیچ مدرکی وجود نداشت، صفر، مبنی بر اینکه فولجنت چیزی را نقض کرده یا با دولت چین معاملاتی داشته است که برای اطلاعاتی که ممکن است در نمونه هایی که آنها در حال آزمایش هستند وجود داشته باشد، مضر باشد.”

مشخص نیست که آیا FBI با آژانس های فدرال، ایالتی یا محلی دیگری که از Fulgent استفاده می کنند مواجه شده است یا خیر.

کوئل گفت: “ما هیچ مدرکی نداریم که نشان دهد آنها با کسی جز ما ملاقات کرده اند.”

منطقه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد این شهرستان با Fulgent افشای داده های جمع آوری شده را بدون مجوز کتبی شهرستان ممنوع می کند و شرکت را ملزم می کند که داده ها را در قاره ایالات متحده نگهداری و پردازش کند.

در بیانیه آمده است که آژانس های فدرال، از جمله وزارت امنیت داخلی، نیز با Fulgent قرارداد می بندند، که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده، مورد تایید کالج آسیب شناسان آمریکایی و دارای مجوز از وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تمپل است.

در بیانیه ایالتی آمده است: «اگر یک تهدید معتبر تأیید شود، یا اگر دولت فدرال اقداماتی را برای لغو گواهینامه خود انجام دهد، ما فوراً اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که از داده‌های کارکنان سوء استفاده نمی‌شود».

در ماه مارس، Fulgent گفت که قراردادی را با مرکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری برای ارائه توالی ژنومی نمونه‌های مثبت تصادفی منعقد کرده است.

ویلانووا در نامه خود اظهار داشت که فولگنت “تلاش نمی کند این واقعیت را پنهان کند که آنها از اطلاعات ژنتیکی به دست آمده در مطالعات آینده استفاده خواهند کرد”.

“انعقاد قرارداد بدون مناقصه با Fulgent Genetics و اجازه به آنها برای داشتن داده های DNA به دست آمده از آزمایشات اجباری COVID-19، برای اهداف نامعلوم، تمام اعتماد کارکنان من به کل این فرآیند تحت دستور شهرستان را شکسته است.” ویلانووا نوشت.

کارمندان شهرستان موظفند وضعیت واکسیناسیون خود را در Fulgent ثبت کنند و کسانی که واکسینه نشده اند باید آزمایشات منظم را انجام دهند.

انجمن حرفه ای کلانتر لس آنجلس، اتحادیه ای با حدود 1850 عضو، از حکم ثبت شکایت می کند و می گوید که اعضای آن مجبور به ارائه اطلاعات محرمانه در مورد پرسنل پزشکی و افسران صلح شده اند.

ویلانووا گفت که اداره کلانتر از سیستم ثبت نام خود استفاده خواهد کرد و با شرکت های آزمایش کنترل شده که با Fulgent مرتبط نیستند کار خواهد کرد.

ناظر جانیس هان روز دوشنبه گفت که ویلانووا باید بر اجرای دستور واکسیناسیون کارمندان شهرستان تمرکز کند.

وی در بیانیه ای گفت: «ای کاش کلانتر به جای نگرانی در مورد نحوه آزمایش افراد واکسینه نشده، معاونان خود را واکسینه می کرد.

ویلانووا به طرز چشمگیری گفت که این مأموریت باعث مهاجرت دسته جمعی کارمندان می شود. در اوایل این ماه، حدود 53 درصد از 16070 کارمند کلانتر، اعم از هیئت منصفه و غیرنظامی، حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده بودند.